Search

Alles over garantie

Wij maken het jou makkelijk!

Advies of vragen?

Wij helpen je graag in het maken van de beste keuze voor jouw fiets

Garantie

Wheelerz levert al sinds 2015 fietsen aan tevreden klanten in Nederland en België. Op iedere fiets ontvangt u als klant 2 jaar garantie. Lees meer over onze garantierichtlijnen, werkwijze en het benodigde onderhoud aan uw fiets om de garantie te behouden.

Garantie richtlijnen

De door Wheelerz gehanteerde termijnen en voorwaarden zijn een minimum en gelden onverminderd als de wettelijke regels aangaande garantie en conformiteit. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wheelerz geeft 2 jaar garantie op iedere fiets. Deze garantie is enkel van kracht als u uw fiets op een gedegen manier onderhoudt volgens onze richtlijnen. Slijtage aan onderdelen ten gevolge van het gebruik van de fiets valt nooit onder de garantie. Onze fietsspecialisten beoordelen of de reparatie aan uw fiets onder garantie valt of voor uw eigen rekening. De garantierichtlijnen op een fiets die bij Wheelerz is gekocht, zijn:

  • De fiets dient op gedegen manier te zijn onderhouden. Iedere fiets heeft regelmatig onderhoud nodig. Goed onderhoud draagt eraan bij dat onnodige hoge reparatiekosten voor u, als gevolg van slecht of geen onderhoud, worden voorkomen.
  • Onder ‘op een gedegen manier te zijn onderhouden’ verstaan wij dat u de fiets als eigenaar in eerste instantie drie maanden na aankoop en daarna minimaal één keer per jaar een onderhoudsbeurt dient te laten geven door een fietsspecialist en hiervan bewijs kan overleggen wanneer u beroep maakt op de garantie. 
  • Reparaties die door derden worden uitgevoerd, laten het recht op garantie bij Wheelerz op de gerepareerde onderdelen vervallen. 
  • Op slijtage onderhevige onderdelen (denk aan bijvoorbeeld fietsbanden, remkabels, remblokken, versnellingskabels etc.) kan geen beroep worden gedaan op de garantie. Wheelerz hanteert hierin de garantiebepalingen zoals deze door onze fabrikanten zijn vastgesteld. Indien u het vermoeden heeft dat het gaat om een fabricagefout kunt u de fiets insturen ter beoordeling voor garantie. Let op: uw factuur is tevens uw garantiebewijs.
  • Op voor- en achterdragers geldt ook een garantie van 2 jaar, mits deze niet te veel is belast. De maximale toegestane belasting van een voordrager is 10 kg en voor de achterdrager 25 kg.
  • In de volgende gevallen vervalt de garantie: onjuist of onzorgvuldig gebruik van de fiets, technische reparaties die niet op vakkundige wijze zijn verricht, foutieve montage/afstelling van onderdelen, het niet tijdig vervangen van onderdelen, de fiets was betrokken bij een ongeval, het onvoldoende onderhouden en/of schoonmaken van de fiets, klimatologische invloeden zoals normale verwering van lak, corrosie of chroomroest.
  • De op de website genoemde garantietermijnen en fabrieksgarantie betreft een door Wheelerz aangeboden verkopersgarantie, dit doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Werkwijze aanvullende garantie Wheelerz

Aankoopbewijs: De 2 jarige garantieperiode op uw fiets gaat in op het moment van aankoop. De datum die in uw order staat, is de aankoopdatum. Bewaar uw order(nummer) goed. Deze heeft u nodig als u aanspraak wilt maken op een garantieverzoek

Beoordelen garantieverzoek: Wheelerz beschikt over een technisch team met deskundige fietsspecialisten die uw garantieverzoek beoordelen. Deze specialisten zullen beoordelen of de reparatie aan uw fiets onder de garantie valt of dat de kosten hiervan voor uw rekening vallen. 

Haal- en brengservice: Wheelerz heeft een haal- en brengservice wanneer u niet in staat bent om uw reparatie zelf aan te bieden in onze winkels. Om hier gebruik van te maken kunt contact opnemen met onze klantenservice Deze maakt een ophaalafspraak met u. De kosten hiervan zijn:

Nederland

  • Gewone fiets € 36,50
  • Elektrische fiets € 44,50
  • Elektrische bakfiets € 69,50

België

  • Gewone fiets € 54,50
  • Elektrische fiets € 66,50
  • Elektrische bakfiets € 99,50

Indien u een beroep op de wettelijke garantie doet en blijkt dat dit gegrond is worden alle kosten vergoed. Alle wettelijke garantiebepalingen worden beoordeeld en afgehandeld door onze klantenservice.

Neem in alle gevallen contact op met onze klantenservice. Bij voorkeur per e-mail, wij helpen je dan graag verder. Vermeld bij de klacht altijd het ordernummer van Wheelerz zodat wij je het snelst kunnen helpen. Bij het melden van de klacht graag een foto en/of filmpje van het probleem mee sturen. Op deze manier kunnen wij direct beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. In alle gevallen denken we graag met je mee voor de best mogelijke oplossing.

Onderhoud aan uw fiets

Voor lang fietsplezier heeft iedere fiets onderhoud nodig. Wheelerz adviseert regelmatig onderhoud; de eerste onderhoudsbeurt na 500 km of maximaal drie maanden na aankoop Daarna iedere 1000 km of minimaal één keer per jaar. Dit is verplicht om de 2-jarige garantieperiode te behouden.